مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 05:052021-04-16سياسي

هلال| گناهی که حتی مانع پذیرش توبه است/ ماجرای «سید سکوت» در قم


در روایت داریم، اگر فک می کنید توبه کنید و خدا می بخشد اما در زندگی آبروی فردی را برده اید و موجب دل شکستگی او شدید، بدانید تا دم مرگ هم توبه کنید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ویژه برنامه هلال به مناسبت ماه رمضان، در قالب سخنرانی های کوتاه به صورت روزانه در خروجی های خبرگزاری فارس برای مخاطبان منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام علی سعیدیان در سومین قسمت این برنامه با اشاره به اینکه موضوع سخنرانی هایش در خصوص عوامل حبس دعا و عدم استجابت دعاست اظهارداشت: استنداد این مباحث به این بخش از دعای کمیل است که می خوانیم: اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَحْبِسُ الدُّعَاءَ یعنی خدایا! من می دانم گناهانی انجام داده ام که موجب شده، دعای من حبس شود و اجابت نشود.

وی با بیان اینکه مردم به دنبال این هستند که زودتر به حاجات خود برسند و عده ای نیز از این خواست مردم سوءاستفاده می کنند، تصریح کرد: این درحالی است که براساس روایات، عمده عوامل حبس دعا ناشی از صفات اخلاقی انسان است.

یکی از مهمترین عواملی که موجب حبس دعا و عدم اجابتش می شود، این است که آبروی دیگران را ببریم.

سعیدیان افزود: در روایتی از پیامبر(ص) داریم: مَنْ تابَ وَ لَم یرضِ الخُصماءَ فَلَیسَ بتائِبٍ یعنی ای مردم، اگر فک می کنید توبه کنید و خدا می بخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلال| گناهی که حتی مانع پذیرش توبه است/ ماجرای «سید سکوت» در قم

هلال| گناهی که حتی مانع پذیرش توبه است/ ماجرای «سید سکوت» در قم